Siirry pääsisältöön

Opiskelija ei pääse koulun hankkimaan sisältöön

Opiskelijalla on käyttöoikeus koulun hankkimiin sisältöihin, mutta hän ei pääse käyttämään niitä. Mikä voisi olla syy?

Päivitetty yli 3 kuukautta sitten

Jos opiskelija ei pääse ryhmään, vaikka oppilaitos on hankkinut lisenssit kyseiseen oppimateriaaliin, voi se johtua seuraavista seikoista:

  1. Opiskelijalla on väärä oppilaitostieto profiilissaan. Siellä voi olla esimerkiksi hänen entinen yläkoulunsa oppilaitoksena.

    Jos opiskelijalla on käytössään MPASSid-kirjautuminen, oppilaitostieto tulee päivittää koulun järjestelmään, josta se välittyy Studeolle seuraavan sisäänkirjautumisen yhteydessä.

    Studeo-tunnusta käyttävä pääsee vaihtamaan oppilaitostietonsa profiilistaan klikkaamalla hahmoikonia vasemman palkin alaosasta. Tämän jälkeen muokataan käyttäjätietoja klikkaamalla kynätyökalua oikeassa yläkulmassa.


    Jos opiskelija on jo liittynyt ryhmään, tulee hänet ensin poistaa ryhmästä, jonka jälkeen hän voi liittyä siihen uudestaan liittymisavaimella.

  2. Opiskelija on klikannut liittymisavaimen syöttämisen jälkeen esiin tulevassa lomakkeessa kohtaa Ostan itse tai Syötän promokoodin. Tällöin opiskelija tulee poistaa ryhmästä ja hänen tulee liittyä siihen uudestaan liittymisavaimella.

  3. Opettaja on perustanut ryhmän eri opetussuunitelman oppimateriaalista kuin mihin opiskelijoilla on käyttöoikeus. Ryhmä voi olla esimerkiksi LOPS 2016 -oppimateriaalista perustettu, mutta käyttöoikeudet on hankittu LOPS 2021-materiaaliin. Opettajan tulee piilottaa ryhmä ja perustaa uusi ryhmä. On myös mahdollista, että koulu on vahingossa tilannut väärät oppimateriaalit. Tällöin tulee olla yhteydessä myyntiimme [email protected].

Hakusanat

liittyminen ryhmään, koulun hankkima materiaali, käyttöoikeuden aktivointi, oppilaitostieto, käyttöönotto, käyttöoikeus, väärä oppilaitos, oppilaitokseni, oppilaitostieto

Vastasiko tämä kysymykseesi?