MPASSid on Opetushallituksen ylläpitämä tunnistuksenvälitysratkaisu. Sen avulla opiskelijat ja opettajat voivat kirjautua sisään Studeoon oppilaitoksen omilla tunnuksilla. Jos kirjautuminen epäonnistuu tai antaa virheilmoituksen, löydät ohjeita tästä artikkelista. Varmista ennen ongelmanratkaisua, että olet toiminut kirjautumisessa näiden ohjeiden mukaan.
Miten toimin ongelmatilanteessa tai jos saan virheilmoituksen?
Varmista että olet kirjautuneena ja että pääset selaimellasi oppilaitoksen muihin järjestelmiin. Tällaisia voivat olla esimerkiksi Wilma, sähköposti, verkkolevyt tai muut oppimisessa käytettävät järjestelmät.
Tarkista IT-tuesta tai oppilaitoksen käyttäjätietojen ylläpitäjältä, että tietosi ovat oikein oppilaitoksesi järjestelmässä. Jos et tiedä kehen ottaa yhteyttä, voit kysyä oikeaa henkilöä esimerkiksi koulusihteeriltä.
Voit myös kirjautua sisään MPASSid-tunnuksellasi Opetushallituksen MPASSid-testipalvelimelle osoitteessa https://firmitas.csc.fi/mpass. Kun käyttäjä kirjautuu MPASSid-testipalveluun, tuottaa palvelu automaattisesti raportin käyttäjän tiedoista. Raportin avulla käyttäjä voi oppilaitoksen järjestelmän ylläpitäjän kanssa tarkistaa, että Studeolle välittyvät käyttäjästä tarvittavat tiedot. Voit ottaa raportista kuvankaappauksen ja lähettää sen oppilaitoksen käyttäjätietojen ylläpitäjälle tai Studeolle osoitteeseen [email protected]. Testipalvelimen käytöstä on yksityiskohtaisempi ohje MPASSid:n wikissä.
Hakusanat
Hakusanat
kirjautumisongelma, kirjautuminen, mpassid, mpassid-tunnus