Siirry pääsisältöön

Oppimateriaali ei näy kotisivulla

Miksi aiemmin käyttämäni oppimateriaali ei enää näy kotisivullani?

Päivitetty yli 3 kuukautta sitten

Jos oppimateriaali ei näy kotisivulla, saattaa oppimateriaalin ryhmä olla piilotettu, materiaalia on aiemmin käytetty eri käyttäjätunnuksella tai maksu voi olla epäonnistunut.

Oppimateriaali on otettu käyttöön eri tunnuksella

Mikäli et näe aiempia materiaalejasi, olet mahdollisesti luonut itsellesi epähuomiossa toisen tunnuksen. Studeoon voi kirjautua kahdella tavalla: Studeo-tunnuksella ja MPASSid-tunnistautumisella. MPASSid-tunnistautumista ei voi käyttää tunnuksilla kirjautumisen rinnalla.

Jos yrität löytää materiaalejasi ollessasi kirjautuneena Studeo-tunnuksella eikä niitä näy, kokeile tunnistautumista MPASSid:lla. Se on sama tunnus, jota käytät esim. Wilmassa tai muissa koulun järjestelmissä.

Jos taas et löydä materiaalejasi tunnistautumalla MPASSid:lla, löytyvät materiaalisi todennäköisesti Studeo-tunnukselta. Jos salasana tai tunnus on unohtunut, saat sen palautettua salasanan palautustoiminnolla tai olemalla yhteydessä Studeon asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

Oppimateriaali on siirretty piilotettuihin ryhmiin

Syy oppimateriaalin katoamiselle kotisivultasi voi olla myös se, että ryhmä on siirretty Piilotetut ryhmät -välilehdelle. Voit lukea lisää ryhmien piilottamisesta artikkelista Ryhmän piilottaminen kotisivulta. Voit palauttaa piilotetun ryhmän sen ratasvalikosta valitsemalla Palauta näkyviin.

Kuvakaappaus piilotetun ryhmän ratasvalikosta, jossa korostettu valinta Palauta näkyviin

Maksun epäonnistuminen

Kolmas syy sille, ettei oppimateriaalia näy, voi olla maksutapahtuman keskeytyminen. Opiskelija on voinut yrittää ostaa materiaalia, mutta ostotapahtuma on jäänyt kesken, eikä maksu ole lähtenyt tililtä ja saavuttanut verkkokauppaa. Ostoksen tilan voi tarkistaa omalta profiilisivulta klikkaamalla hahmo-ikonia vasemman palkin alaosassa.

Jos oppimateriaali on edelleen kateissa, autamme mielellämme. Ole yhteydessä Studeon asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

Hakusanat

kadonnut oppimateriaali, kirja kateissa, kahdet tunnukset, piilotetut ryhmät, piilotettu ryhmä

Vastasiko tämä kysymykseesi?